• 05 Jul

Uit het bron-en contactonderzoek van de GGD is gebleken dat er afgelopen woensdagnacht mogelijk een cluster van zes besmettingen is ontstaan op onze sociëteit. Dit vond plaats ondanks het hanteren van Testen voor Toegang. De nauwe contacten van deze besmette personen zijn aan de hand van het bron-en contactonderzoek dringend verzocht om voor vijf dagen in quarantaine te gaan en zich op dag vijf te laten testen. Alle overige aanwezigen van deze avond hebben via onze reguliere verenigingskanalen het dringende advies gekregen om zich op de vijfde dag na index te laten testen bij de GGD. Dit alles is in lijn met het advies van de GGD.

Wat betreft de Vereniging hebben wij besloten om deze week open te blijven zoals gepland. Dit vanzelfsprekend gebaseerd op advies van de GGD, het blijven hanteren van het Testen voor Toegang bleek hiervoor voldoende. Over andere besmettingsclusters is bij de GGD momenteel niks bekend. Onze studenten zijn gevraagd om het bestuur van de vereniging te contacten wanneer zij positief worden getest op het coronavirus, zodat wij samen met de GGD de situatie zo goed mogelijk kunnen blijven monitoren. Wij blijven in nauw contact staan met de GGD en nemen hun adviezen te allen tijde ter harte.

Reacties zijn gesloten