Het Bestuur der R.K.S.V. Albertus Magnus
Het Bestuur AiMi bestuurt een jaar lang de R.K.S.V. Albertus Magnus. Ze vergadert twee maal per week en eenmaal per week met de CvB. Overdag is het Bestuur bezig met bestuurlijke activiteiten, ’s avonds vervult zij vooral een representatieve functie. Hiernaast heeft het bestuur buiten de Vereniging ook een representatieve functie. Zo bezoekt zij constitutieborrels, bestuurderscongressen, gala’s van externen en andere feestjes. Voor meer functiespecifieke informatie kijkt u bij de onderstaande functies.
Praeses
Max Huurman
De Praeses AiMi is bestuursvoorzitter en Praeses van de gehele vereniging. De Praeses leidt de bestuursvergaderingen, het Bestuur/CvB-overleg en het Kroegraadoverleg. Tevens houdt de Praeses veel officiële redes en speeches en onderhoudt zij de contacten met brandweer, politie, ambulance, gemeente, buurt, Stichting Eigen Huis, Vrienden van Albertus Magnus, Ereleden, Ad Valvas-zaken, Kerk, VR, RI en Wijze Raad. Ook draagt de Praeses de eindverantwoordelijkheid over het opstellen en uitvoeren van het bestuursbeleid. Hij heeft de vrijheid om beleidsmatige projecten naar zich toe te trekken. Afgezien van bovenstaande taken en verantwoordelijkheden zijn het vooral de dagelijkse lopende zaken waar hij voornamelijk mee bezig is.
Contactgegevens
Bereikbaar tussen 9:30 – 17:00 uur
050 313 07 04
praeses@albertus.nl
Ab-actis
Karolijn Moes
De Ab-actis is verantwoordelijk voor alle administratieve zaken, ledenbeheer en de interne communicatie van de Vereniging. Zij schrijft de wekelijkse ledenmail, de ab-actisbrief, de notulen voor de HV, de berichten op de Facebookpagina, Linkedin , de Website en de Applicatie. Ook houdt zij het ledenbestand bij en gaat ze over alle in- en uitgaande post. Verder is de Ab-actis verantwoordelijk voor de VS AiMi, de Annuariumcommissie, de Diescommissie, de Bokaalcommissie, de Eerstejaarsraad, de BRAM en de Technisch Voorzitters. Naast deze zaken is er veel ruimte om uitdagingen te zoeken zoals het uitwerken van beleidsplannen.
Contactgegevens
Bereikbaar tussen 9:30 – 17:00 uur
050 313 07 04
abactis@albertus.nl
Fiscus Primus
Coen Meijer
De Fiscus I is verantwoordelijk voor het voeren van de financiële administratie van het verenigingsgedeelte en de Mensa van Albertus. Hij beheerst de uitgaven door middel van het maken van een begroting, een halfjaarlijkse- en een jaarlijkse afrekening. Hierover legt hij verantwoordelijkheid af aan de Kascommissie en de Huishoudelijke Vergadering. Ten slotte is hij verantwoordelijk voor een aantal beleidsmatige zaken, zoals het maken van een liquiditeitsbegroting, het plannen van grote uitgaven, BTW-vraagstukken en de te voeren acquisitiestrategie.
Contactgegevens
Bereikbaar tussen 9:30 – 17:00 uur
050 313 07 04
fiscus1@albertus.nl
Fiscus Secundus
Dirk Dieleman
De Fiscus II is onder andere bezig met de gehele horeca van de Vereniging. Enerzijds boekt hij de inkoop in, anderzijds de verkoop. Hij zorgt ervoor dat alle Draaiende Commissies kunnen functioneren (dat er drank, glas, kaarsen et cetera zijn, dat de taps goed functioneren), en hij is ook eindverantwoordelijk voor hun prestaties. Kortom, de Fiscus II gaat over de gehele omzet van de Vereniging! Daarbij houdt hij zich, in samenwerking met de Commissie van Beheer, bezig met de rekeningen van leden. hij stelt de rekeningen op en incasseert deze elke maand. Ook bepaalt hij de contributie en incasseert ze deze gelden. Daarbij doet hij veel financieel / boekhoudkundig werk. Verder is de Fiscus II verantwoordelijk voor het automatiseringssysteem van de drank en draagt ze zorg voor de tapgelegenheden van de Kroeg. Uiteraard stelt hij aan het begin van het jaar in overleg met de Fiscus I een begroting op, die als financiële leidraad dient voor het jaar.
Contactgegevens
Bereikbaar tussen 9:30 – 17:00 uur
050 313 07 04
fiscus2@albertus.nl
Vice-Praeses
Chanel Akkerman
De Vice-Praeses onderhoudt de externe contacten van de Vereniging zowel binnen als buiten Groningen. Dit betekent dat de Vice-Praeses veel contact heeft met de andere studenten- en studieverenigingen in de stad, de Universiteit en Hanze Hogeschool en onze AHC-zusterverenigingen in het land. De Vice-Praeses vertegenwoordigt de Vereniging en is dus degene die in contact treedt met de pers en media. De Vice-Praeses waakt hiernaast over de combinatie van Albertus en studie en verschaft informatie over de ontwikkelingen op studiegebied. Ook houdt zij zich bezig met de marketing van de Vereniging en heeft zodoende een rol in de KEI-week en werkt gedurende het jaar met de marketingcommissie. De Vice-Praeses heeft zitting in de Stichting BAAM en Raad van Toezicht stichting STAR en begeleidt de commissies: AHC Axie, Academische Raad, Marketingcommissie en Promoteam.
Contactgegevens
Bereikbaar tussen 9:30 – 17:00 uur
050 313 07 04
vice-praeses@albertus.nl
Assessor
Tessa Weber
De voornaamste functie van de Assessor is het begeleiden van draaiende, beherende en Ad Hoc commissies door het hele jaar heen. De DC’s, POC, KEI-commissie en EJC het meeste tijd kosten. Bijna alle andere Ad Hoc commissies begeleidt hij ook, dit zijn bijvoorbeeld, de Axie, de Inauguratiecommissie, de SkiCie, de Ouderdagcommissie, de Vieruscommissie, Happy Hockey Day commissie enz. en de verschillende colleges. Daarnaast is zij ook verantwoordelijk voor alle andere structuren dan commissies, zoals jaarclubs, disputen, subclubs en huizen en de bijbehorende activiteiten. Zij draagt ook zorg voor de culturele ontwikkeling van de leden (COEHNIJN) en zorgt ervoor dat de Vereniging zich inzet voor de maatschappij. Tot slot beheert zij de Verenigingsagenda en maakt hij de jaarplanning; dit houdt in dat zij activiteiten plant, zorgt dat iedereen hiervan op de hoogte is en ervoor zorgt dat deze activiteiten goed verlopen.
Contactgegevens
Bereikbaar tussen 9:30 – 17:00 uur
050 313 07 04
assessor@albertus.nl
Procurator
Anne van Gelderen
De Procurator is verantwoordelijk voor vijf verschillende zaken. Als eerst de Sociëteit en haar inventaris. Dit houdt in het onderhouden van de Sociëteit en het uitvoeren en begeleiden van verbouwingsprojecten. Ook is de Procurator de adviseur van de Stichting “Eigen Huis”. Daarnaast draagt zij zorg voor de gang van zaken rondom de Mensa. Logistiek gebeurt dit in samenwerking met de Commissie van Beheer maar de organisatorische en beleidsmatige verantwoordelijkheden liggen bij de Procurator. Verder is zij verantwoordelijk voor het verzekeringspakket en het gehele sleutelsysteem van de Vereniging. Ook stuurt zij het personeel en de Technische Commissie aan. Het leuke aan de functie van Procurator is dat zij allerlei kleine en grote projecten zelf kan bedenken en ook direct kan uitvoeren. De meeste tijd besteedt zij aan het onderhoud en verbouwingen van de Sociëteit, het contact met het personeel en de Mensa.
Contactgegevens
Bereikbaar tussen 9:30 – 17:00 uur
050 313 07 04
procurator@albertus.nl

2021-2022

Praeses
Meike Amse
Ab-actis
Leonie Nieuwenhuis
Fiscus Primus
Coen Kuipers
Fiscus Secundus
Wouter Kürble
Vice-Praeses
Coen Heere
Assessor
Frederique Buitendijk
Procurator
Troy Schoenmaker
2020-2021

Praeses
Emma Weekenstroo
Ab-actis
Marloes Rekker
Fiscus Primus
Bram Tanke
Fiscus Secundus
Floor Laurey
Vice-Praeses
Ruben van Rossem
Assessor
Mathijs van de Kemenade
Procurator
Thomas Veringa Weiler
2019-2020

Praeses
Bente Spikker
Ab-actis
Marlin Reijerink
Fiscus Primus
Boris Hagen
Fiscus Secundus
Bram Weijs
Vice-Praeses
Emma Visser
Assessor
Joséphine van Klaveren
Procurator
Victor Dingemans
2018-2019

Praeses
Job van der Weg
Abactis
Yasmine Finani
Fiscus Primus
Matthijs Dekker
Fiscus Secundus
Fleur Oude Avenhuis
Vice-praeses
Femke Leegstra
Assessor
Koen Weustink
Procurator
Teus van der Zwaag
2017-2018

Praeses
Ruben Boogaard
Abactis
Isabelle van der Kleij
Fiscus Primus
Joost Stoffel
Fiscus Secundus
Norbert Lagerweij
Vice-praeses
Liza de Vos
Assessor
Céline van der Kooi
Procurator
Jesse Rutten
2016-2017

Praeses
Lennard Rauh
Abactis
Marleen Logtenberg
Fiscus Primus
Thijs Mooij
Fiscus Secundus
Jannes Hopman
Vice-praeses
Sophie Offringa
Assessor
Fleur Lolkema
Procurator
Rafaël Todorovici
2015-2016

Praeses
Floris Dijkslag
Abactis
Charlotte Asma
Fiscus Primus
Bram Maarleveld
Fiscus Secundus
Guus Smit
Vice-praeses
Wieke Stolwijk
Assessor
Nicole Moshage
Procurator
Bob Tiel
2014-2015

Praeses
Jeroen Brantjes
Abactis
Jet van Halteren
Fiscus Primus
Gigl Brouwer
Fiscus Secundus
Luc Uitdewilligen
Vice-praeses
Diana den Heijer
Assessor
Margot Kho
Procurator
Lauren Holtslag
2013-2014

Praeses
Tessel van Manen
Abactis
Eline Moerland
Fiscus Primus
Max Dijkstra
Fiscus Secundus
Luc Tholhuijsen
Vice-praeses
Jochem Andriessen
Assessor
Kirsten Ripken
Procurator
Tom Snijder
2012-2013

Praeses
Tijn Peeters
Abactis
Evy Zijlmans
Fiscus Primus
Bram Uijterschout
Fiscus Secundus
Maarten van Beem
Vice-praeses
Suzette van de Schootbrugge
Assessor
Veerle Boerhout
Procurator
Gerben Wiering
2011-2012

Praeses
Tom de Lange
Abactis
Marlieke Haagen
Fiscus Primus
Rob van de Molengraaf
Fiscus Secundus
Tim van den Berg
Vice-praeses
Esther Kho
Assessor
Esther Nijboer
Procurator
Joost Mulder
2010-2011

Praeses
Wouter van de Kolk
Abactis
Helen Koopmans
Fiscus Primus
Tom Klevringa
Fiscus Secundus
Robert van Eijle
Vice-praeses
Annelies Valk
Assessor
Anne Vennemann
Procurator
Jasper Heymen
2009-2010
Praeses
Koen Ronda
Abactis
Jorien Besters
Fiscus Primus
Patrick Gemmels
Fiscus Secundus
Ewout Greven
Vice-praeses
Annie-Marie Noten
Assessor
Edith Hilbink
Procurator
Maarten van Eerde